top of page

Generációk az oktatásban: Steigervald Krisztián tartott szakmai előadást a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs Parkjában

  • Szerző képe: SZE Hírek
    SZE Hírek
  • 4 órával ezelőtt
  • 2 perc olvasás

Tizenhat oktatási intézmény hetvenöt pedagógusa vett részt azon a szakmai előadáson, amelyet az ismert generációkutató, Steigervald Krisztián tartott a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs Parkjában. Az intézmény által szervezett eseményen a generációk közti párbeszéd oktatásban betöltött szerepéről, a tanulási szokások átalakulásáról és a különböző nemzedékek közti együttműködésről esett szó.


A Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs Parkja folyamatosan arra törekszik, hogy olyan szakmai programokat szervezzen, amelyek közvetlen támogatást nyújtanak a pedagógusoknak abban, hogy a diákok számára vonzóvá tegyék a tanulást és támogassák őket a tudatos pályaválasztásban. Ennek jegyében nemrég „Generációs különbségek” címmel Steigervald Krisztián generációkutató tartott zárt körű szakmai előadást. Az eseményen 16 oktatási intézményből 75-en vettek részt.


A szakember a generációk közötti megértés kérdéseivel foglalkozik, munkájában a különböző nemzedékek együttműködésének és kommunikációjának összefüggéseit vizsgálja. Az előadás aktualitását a tanulási szokások gyors átalakulása adta, amely tudatos módszertani igazítást tesz szükségessé az oktatásban.

Steigervald Krisztián évtizedek óta foglalkozik generációkutatással, tudását nemrég a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs Parkjában is megosztotta.
Steigervald Krisztián évtizedek óta foglalkozik generációkutatással, tudását nemrég a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs Parkjában is megosztotta.

A program során a kutató arra kereste a választ, hogyan lehet a legfiatalabb generációk tanulási szokásaihoz hatékonyan igazítani az oktatási módszereket, milyen eszközökkel és szemléletmóddal tartható fenn az érdeklődés egy gyorsan változó világban, és milyen mértékben szükséges alkalmazkodni az új nemzedékek értékrendjéhez, kommunikációs stílusához és motivációs mintázataihoz.


Az előadás összefüggő keretet kínált az érdeklődés ébrentartásához és a motiváció tudatos építéséhez az oktatói mindennapokban. A hangsúly a következetesen alkalmazható, átlátható tanári megoldásokon volt, amelyek illeszkednek a tantárgyi célokhoz.A szakmai esemény üzenete az volt, miként tudjuk a mai kor gyerekeit úgy oktatni, hogy a tantárgy iránti érdeklődésük erősödjön, és a tanulás élményszerű, belső motivációra épülő folyamattá váljon.


A rendezvény rávilágított arra is, hogy a pedagógusok szerepe a pályaorientációban kulcsfontosságú. Ők azok, akik elsőként találkoznak a diákok kérdéseivel, bizonytalanságaival, és akik a legnagyobb hatással lehetnek a fiatalok jövőképére és önbizalmára. A tanórai munkán túl a kapcsolódás, a párbeszéd és a személyes odafigyelés azok az eszközök, amelyekkel a tanárok valódi irányt tudnak mutatni diákjaiknak.

 
 
bottom of page