top of page


STRATÉGIAI FEJLESZTÉSI TERV 2021-2030​



A Széchenyi István Egyetem következő 10 évre vonatkozó fejlesztési stratégiájának, küldtetésének és jövőképének megfogalmazása során azt az elkötelezettséget kívánja kifejezni, mely az intézményt meghatározza a térség társadalmi-gazdasági fejlődésének katalizálásában, az egyetemi közösség érdekeit egyaránt szolgáló magánegyetemi modell működtetésében és a piacképes tudással és vállalkozó szemlélettel rendelkező fiatal diplomások oktatásában, nevelésében. Az egyetem jövőképének meghatározó eleme, hogy a térség meghatározó tudásközpontja, motorja, szíve-lelke, Európában előkelő helyen jegyzett, a magyar fiatalok között nagy vonzerővel rendelkező intézmény legyen, melynek oktatóit és hallgatóit a térség kis és nagyobb közösségei, intézményei és vállalatai megbecsülik. A Széchenyi István Egyetem jövőképe arról szól, hogy az itt végzettek büszkék egykori alma materükre. Hallgatóit a térségben, de bárhol a nagyvilágban ismerik, elismerik és szívesen fogadják. 

Küldetésünk
A Széchenyi István Egyetem stratégiai célja egy erős tudományos bázisra épülő, az európai felsőoktatási térben is versenyképes, vállalkozó-szemléletű egyetem megvalósítása, amely erős kutatási-fejlesztési, infrastrukturális és szolgáltatási portfólióval rendelkezik egy globális jelentőségű gazdasági ökoszisztéma kialakításához, úgy, hogy egyúttal további képzési és kutatási területeit is a vállalati együttműködések fókuszával fejleszti és lokális szinten a térségben vállalt társadalmi szerepvállalásával K+F és innovációs tevékenységet folytat. 
 
Alapelveink

  • Az egyetem tudásközvetítő, tudásgyarapító és tudáshasznosító szerv, melynek fő letéteményese az egyetemi polgárok alkotta közösség.

  • Az egyetemet működtető szervezet különböző eszközökkel e közösség fejlődését, alkotó erejének, kreativitásának erősítését támogatja.

  • Az egyetem teljesítmény-elvű kultúrában, a munkát alapértékként kezelve biztosítja hallgatói és munkavállalói személyes fejlődését.

  • Az oktatási, kutatási, fejlesztési és szolgáltatási tevékenységeket egyaránt az interdiszciplinaritás és a kompetencia-alapú megközelítés határozza meg, biztosítva és támogatva a tudomány- és szakterületek együttműködését.

 
Fejlődésünket meghatározó értékeink   

  • Megújulási képesség

  • Nyitottság és befogadás

  • Együttműködés

  • Proaktivitás

  • Támogatás

 
A stratégia-alkotás során figyelembe vett prioritásaink

  1. A jövő kihívásainak megfelelni tudó, kreatív és innovatív fiatalok és felnőttek generációinak oktatása és nevelése a hazai munkaerőpiacra.

  2. Globális platformon mérhető kutatási kiválósági területek megerősítése

  3. Az egyetemi tudás üzleti hasznosításának erősítése, az egyetem, mint vállalkozó pozicionálása szervezeten belül és kívül.

  4. Az egyetemi közösség fejlődését szolgáló fenntartható és támogató infrastrukturális és szervezeti keretrendszer kialakítása egy XXI. századi felsőoktatási működési modellben.


STRATÉGIAI CÉLKITŰZÉSEK

1. Hallgatóközpontú, rugalmas és innovatív képzés

1.1 Hallgatóbarát és piaci igények által vezérelt oktatás
1.2 Oktatás-minőség fejlesztése
1.3. Új oktatási módszertanok bevezetése

2. Tudományos kutatás
2.1 Valós piaci és társadalmi kihívások megoldása kompetencia területeink kutatási kapacitásainak erősítésével, globális fókusszal
2.2 Kutató munka fejlesztése és értékelése
2.3 A tudományos életpályák vonzóvá tétele a kiváló kutatói kapacitások biztosításához
2.4 Hazai és nemzetközi kutatási partnerségek fejlesztése
2.5 A gazdasági és társadalmi innovációk számának növekedéséhez való hozzájárulás 

3. A vállalkozói kultúra és egyetemközpontú innovációs ökoszisztéma fejlesztés
3. 1 Szolgáltatási portfólió bővítése
3.2 Vállalkozói szellem támogatása
3.3 Innovációösztönzés
3.4 Hálózatépítés
3.5 A helyi és térségi gazdaság fejlődéséhez, egy erős északnyugat-magyarországi gazdasági övezet kialakulásához való hozzájárulás

4. Hallgatói élmény, hallgatócentrikus szolgáltatási környezet
4.1 Hallgatói szolgáltatási környezet fejlesztése
4.2 Karrierépítést támogató hallgatói szolgáltatások
4.3 A helyi közösségek építéséhez való hozzájárulás

5. Nemzetközi versenyképesség fejlesztése
5.1 Angol nyelven történő oktatási tevékenység
5.2 Nemzetközi rangsorokon való megmérettetés
5.3 Nemzetközi mobilitás és kutatás támogatása
5.4 Nemzetközi akkreditáció

6. Hatékony intézményvezetés és működésfejlesztés
6.1. Átlátható és teljesítmény-központú humánerőforrás fejlesztési keretrendszer
6.2. Diverzifikált finanszírozási portfólió, hatékony forrásbevonás
6.3. Kommunikáció és identitásfejlesztés
6.4. Korszerű infrastrukturális keretrendszer

bottom of page