top of page
Szerző képePapp Zsolt

Digitális alkotóműhely és Gamer Zone a Széchenyi István Egyetem kampuszán működő Mobilisben

A Széchenyi István Egyetem győri kampuszán található Mobilis Interaktív Élményközpont egy határon átnyúló pályázatnak köszönhetően hajtott végre olyan fejlesztéseket, amely még interaktívabbá, még élményszerűbbé teszi a látogatók számára az itt töltött időt és a tanulást. A Mobileum digitális alkotóműhely lehetőséget ad az érdeklődőknek, hogy maguk hozzanak létre működő alkotásokat többek között 3D nyomtatóval, lézervágóval, digitális hímző- és varrógépekkel, míg a Gamer Zone-ban versenyautó szimulátor és a virtuális világ várja őket.


A Mobilis Közhasznú Nonprofit Kft. a szlovákiai SlovakiaRing versenypályát üzemeltető szervezettel pályázott az Interreg V-A Szlovákia–Magyarország Együttműködési Program keretében a mobilitással kapcsolatos interaktív kiállító helyek bővítésére. Ennek keretében a Mobilis tavaly olyan, kreatív digitális tervezésnek és alkotásnak teret adó alkotóműhellyel bővült, amely a hagyományos és a legmodernebb technológiák ötvözetének felhasználásával, valós problémákra összpontosító projektek megoldását célozza. Mindez a nagyközönségnek új élményeket, az általános és középiskolás diákoknak korszerű ismereteket, a Széchenyi István Egyetem hallgatóinak pedig hatalmas segítséget jelent tanulmányaik gyakorlati alkalmazásához, vagyis minden korosztály számára nyitott.

A projektzárón Németh Zoltán a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Önkormányzat elnöke, Keszthelyi Bernadett, a Mobilis Interaktív Élményközpont ügyvezetője és prof. dr. Dogossy Gábor, Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja mutatta be a megvalósult fejlesztéseket. (Fotó: Adorján András)

„A Mobilieumban különféle digitális és hagyományos eszközök és technológiák állnak rendelkezésre egy helyen, ahol vezetett foglalkozások során önállóan alkotva tevékenykedhetnek a tanulók, látogatók, iskolai csoportok. A műhelyben megtalálható a mikroelektronika, a 3D nyomtatás, a lézervágás, a digitális varrás és hímzés, valamint a robotika is”

– számolt be a most lezárult európai uniós projektben megvalósult fejlesztésről Keszthelyi Bernadett, a Mobilis Interaktív Élményközpont ügyvezetője. Hozzátette, többféle korosztálynak sokféle foglalkozástípust kínálnak, hogy minél több látogató elérhesse az új technológiákat. Mint mondta, az új alkotótér sikeres képzések nyitott, innovatív műhelye, egyben kapocs a felsőoktatás, a közoktatás és az ipari szereplők között.


Németh Zoltán a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Önkormányzat elnöke gratulált a megvalósult fejlesztéshez a sikerrel zárult projekt valamennyi résztvevőjének.

„Az itt található eszközök segítségével a tudás izgalmas és élményszerű módon adható át a gyerekek számára. Amikor a digitális világ teljes tárháza ömlik a fiatalokra, fontos, hogy az oktatásban is alkalmazzuk ezeket a módszereket. Lényeges az is, hogy a legmodernebb technológiák mellett a hagyományos eszközöket is megismerjék, komplex képet kapva a világról”

– méltatta a fejlesztés jelentőségét az elnök.

A Mobilis legújabb egységében, a Gamer Zone-ban professzionális szimulátorokkal versenyezhetünk, és a virtuális világba is belecsöppenhetünk. (Fotó: Adorján András)

Prof. dr. Dogossy Gábor Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja bemutatta az intézmény kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységét és a hallgatók számára nyitva álló lehetőségeket. Ezek között említette az egyetem sikeres hallgatói csapatait, köztük a Formula Student-versenysorozatban az európai élmezőnyhöz tartozó Arrabona Racing Teamet és a kontinens legrangosabb energiahatékonysági versenyében, a Shell Eco-marathonon világcsúcstartó SZEnergy Teamet.

„A Mobilis Interaktív Élményközpont és a Széchenyi István Egyetem kiváló kapcsolatát a most záruló projekt még szorosabbra fűzte, hiszen a digitális alkotóműhely lehetőséget biztosít a hallgatóink számára, hogy a hagyományos technikák és a legmodernebb digitális technológiák ötvözésével készíthessék el projektmunkáikat”

– emelte ki a dékán.


A projekt keretében az intézmény két professzionális, de amatőr sportolók, látogatók számára is használható versenyautó szimulátorral is bővült. Az ünnepélyes projektzáró keretében átadott Gamer Zone-ban a szimulátorok mellett a különböző VR-eszközök segítségével a virtuális térbe is beléphetünk.

bottom of page