top of page

Bosch – Mobilis Középiskolás Program: Digitális készségek fejlesztése a jövő munkaerőpiacáért

  • Szerző képe: SZE Hírek
    SZE Hírek
  • 2 nappal ezelőtt
  • 1 perc olvasás

A Robert Bosch Kft. és a győri Széchenyi István Egyetemen található Mobilis Interaktív Élményközpont közös programot indított középiskolás diákok digitális készségeinek fejlesztésére. Az idén január és április között zajló rendezvénysorozat célja az volt, hogy a 9–14. évfolyamos diákok számára gyakorlati tapasztalatokat biztosítson a legmodernebb technológiák – például a robotika, a mesterséges intelligencia és a mikrovezérlés – területén, így fejlesztve digitális képességeiket és készségeiket, ezáltal megkönnyítve a továbbtanulásukat és a munkaerőpiacon való elhelyezkedésüket.

A középiskolákat Győrből és 100 kilométeres körzetéből választották ki, így közel 800 diák, több mint 30 osztály vehetett részt a programban.

A foglalkozásokon a tanulók megismerhették a robotépítés alapjait, a különböző szenzorok működését, az adatok feldolgozását, valamint a blokk- és szövegalapú programozás nyelvét. Körbejárták a mesterséges intelligencia kérdéskörét is – azon belül a gépi tanulás alapjait –, kísérletezhettek kép- és alakzatfelismeréssel, valamint arcfelismerő beléptető rendszert hozhattak létre. A témák közül a mikrovezérlés, az irányítás és az áramkörök sem maradhattak ki: a diákok kipróbálhatták az áramkörök építését és a mikrovezérlők programozását. Különböző hobbielektronikai projektekben vehettek részt, többek között robotjárművet építhettek motorvezérlők segítségével. A program egyedülálló lehetőséget biztosított számukra, hogy elmélyüljenek a jövő technológiáiban, és első kézből tapasztalják meg az ipar 4.0 és ipar 5.0 megoldásait.

A rendezvény célja az volt, hogy a diákokat felkészítse a digitális világ kihívásaira, és segítse őket a továbbtanulási és pályaválasztási döntéseik meghozatalában.
A program záróeseménye nagy érdeklődés mellett zajlott. (Fotó: Adorján András)
A program záróeseménye nagy érdeklődés mellett zajlott. (Fotó: Adorján András)


 
 
bottom of page