top of page
Szerző képeHancz Gábor

Az endurance motoros világbajnokságon indul Kovács Bálint, a Széchenyi István Egyetem hallgatója

A neves, tapasztalt Yamaha Maco Racing Team színeiben indul az idei hosszú távú, azaz endurance motoros világbajnokságon (EWC) Kovács Bálint, aki emellett a német gyorsasági bajnokságban is részt vesz. A tehetséges versenyző a Széchenyi István Egyetem hallgatójaként egyszerre szeretne jól teljesíteni a versenypályákon és a vizsgákon, amihez az intézmény minden támogatást megad számára.


Stílszerűen egy vizsgáról érkezett Kovács Bálint arra a nagy médiaérdeklődés mellett a Széchenyi István Egyetemen megtartott sajtótájékoztatóra, amit azért tartottak, hogy bejelentsék: a szlovák Yamaha Maco Racing Team színeiben indul az idei motorkerékpáros hosszú távú, azaz endurance-világbajnokságon. Az intézmény 21 éves, műszaki menedzser szakos hallgatója figyelemre méltó eredménysort tudhat maga mögött: magyar és Alpok–Adria bajnoki címeket nyert, sőt tavaly óta ő tartja a magyar motoros körrekordot a Hungaroringen. A versenyző tavaly szeptemberben már rajthoz állt a Franciaországban rendezett 24 órás vb-futamon Superbike kategóriában a szlovák istálló színeiben, akkor kölcsönkérték őt a lengyel Wojcik Racing Teamtől.


Az, hogy a Yamaha Maco Teamhez igazolt, újabb szintlépést jelent számára, hiszen így indulhat az idei endurance-világbajnokság valamennyi futamán. Emellett részt vesz a német gyorsasági motoros bajnokság (IDM) futamain is a legnagyobb gyári csapattal, az Alpha-BMW-vel.

A sajtótájékoztató résztvevői: Denisa Gresková, a Yamaha Maco Racing Team tulajdonosa, dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának központvezetője, dr. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke, Talmácsi Gábor gyorsasági motoros világbajnok és Kovács Bálint motorversenyző. (Fotó: Májer Csaba József)

A sajtótájékoztatón a Yamaha Maco Racing Team tulajdonosa, Denisa Gresková hangsúlyozta: Bálintot rendkívül gyors és fiatal kora ellenére tapasztalt versenyzőnek tartják, aki jól összeillik ausztrál és francia csapattársaival.


Kovács Bálint a Yamaha Maco Racing Teamről elmondta, hogy már a franciaországi versenyen sem érezte idegennek magát a csapatnál, a körülményekhez jól tudott alkalmazkodni, és gyors volt.

„Jó csapathoz sikerült szerződni, több mint húszéves tapasztalatuk van a bajnokságban. Az, hogy beugró versenyzőként a hatodik helyet el tudtuk érni tavaly, jó jel az idei évre nézve”

– jegyezte meg. Hozzátette: a hosszú távú megbízhatósági vb-n olyan Yamaha motorral versenyez a háromtagú csapat, mint tavaly, így az nem lesz számára idegen. Beszélt arról is, hogy idén annyit szeretne fejlődni, amennyit csak lehet, emellett jó, akár dobogós helyeket is szeretne elérni.

„Az endurance-vb arról szól, hogy minél kevesebb hibával minél gyorsabban tudjuk a körök számát növelni, míg a német bajnokságban a nyers tempómat szeretném fejleszteni, ott mindig száztíz százalékot kell nyújtani. A két sorozat egymást segíti”

– emelte ki.

Kovács Bálint – aki tavaly óta a HUMDA Academy tagja – bizakodva várja az idei versenyszezont. (Fotó: Májer Csaba József)
A sajtótájékoztatón dr. Palkovics László, a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke elmondta, hogy a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. január 1-től az egyetemet fenntartó alapítvány tulajdonába került, így a képzésben és a kutatásban teljes portfóliót tudnak megjeleníteni a gépészképzéstől a versenymérnökképzésig.

Ezt segíti az autósport-kutatásokkal foglalkozó HUMDA Lab is, emellett pedig a szintén az egyetemet fenntartó alapítvány tulajdonában lévő ZalaZONE járműipari tesztpálya további egyedülálló lehetőségeket kínál a hallgatók és a kutatók számára.


Talmácsi Gábor gyorsasági motoros világbajnok, a HUMDA Academy motoros vezetője arról beszélt, hogy ő külföldi csapatoknál, külföldi szakemberekkel érte el a legjobb eredményeit, így szívügyének tekinti, hogy magyar mérnökök legyenek a magyar versenyzők mellett. Reményét fejezte ki, hogy ebben a győri egyetemen jó megoldások születnek.

Szerinte ehhez járul hozzá a Széchenyi István Egyetem unikális versenymérnökképzése, amit ő is elvégzett, és amelynek ma már oktatója.

Kiemelte: fontos, hogy Kovács Bálint ilyen fiatalon szinte folyamatosan motoron ülhet, mert amellett, hogy fejlődik, olyan tapasztalatokat szerez, amelyek segítik majd később a jó stratégiák kialakításában.

Talmácsi Gábor szerint fontos, hogy Kovács Bálint ilyen fiatalon szinte folyamatosan motoron ülhet. (Fotó: Májer Csaba József)

Dr. Szauter Ferenc, az egyetem Járműipari Kutatóközpontjának vezetője kifejtette: az intézmény nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minél több élsportolót vonzzon. Ennek szellemében Kovács Bálintnak is minden támogatást megadnak, hogy versenyzői pályafutásában és tanulmányaiban is kiemelkedően teljesíthessen.


Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa, Kovács Bálint menedzsere úgy fogalmazott, hogy mintegy tízéves folyamatos munka van a versenyző pályafutása mögött, a 2023-as évre pedig nem tartja irreális elvárásnak dobogós helyek megszerzését.

bottom of page