A nagy utasszállító repülőgépek vezetésére készíti fel a hallgatókat az a képzés, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem indít 2025 februárjától a Wizz Air légitársasággal partnerségben. Az elméleti ismeretek átadása mellett magas szintű gyakorlati oktatást kapnak a jelentkezők, amit a legkorszerűbb szimulátor és vadonatúj, digitális műszerezettségű repülőgépek segítenek.
A légi utasszállítás is azon ágazatok közé tartozik, amelyben jelentős a munkaerőhiány egész Európában. A Széchenyi István Egyetem ezt felismerve indít pilótaképzést 2025 februárjától, amihez olyan neves légitársaságot nyert meg partnerként, mint a 200 repülőgépes flottával rendelkező, több mint 500 útvonalon repülő Wizz Air.
Némethné Farkas Kata, az egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának vezetője elmondta: a képzésre bármilyen területen legalább alapképzésben szerzett oklevéllel lehet jelentkezni.
Akik mérnöki diplomával rendelkeznek, légijármű-üzemeltetési szakmérnök, akik pedig más diplomával, azok légijármű-üzemeltetési szakember végzettséget szereznek.
A felvétel feltétele az 1. osztályú orvosi minősítés az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton. A jelentkezőktől semmilyen előzetes repülőgép-vezetési tudást nem várnak el.
A három féléves angol nyelvű képzés rendkívül intenzív, az elméleti részeken túl rengeteg gyakorlati elemet – mind szimulátoros, mind pedig éles repülési gyakorlatokat – tartalmaz, ezért a hallgatóktól jelentős időráfordítást követel meg. A nagy gyakorlati óraszámú, eszközigényes képzés teljes tandíja 95 ezer euró (vagyis hozzávetőlegesen 37 millió forint), amely elsőre talán túlzónak tűnik, viszont ez az összeg akár teljes egészében diákhitelből is fedezhető. A pilótalicenc birtokában pedig a befektetett pénz akár néhány éven belül megtérülhet, hiszen az itt végzett pilóták nagyobb eséllyel tudnak a Wizz Air-nél elhelyezkedni az egyetem szakmai együttműködésének köszönhetően.
Az elméleti oktatás helyszíne az intézmény győri, Budai úti, felújított szakkollégiuma, amelyben igény esetén szállást biztosítanak a hallgatóknak. Az épületben egy korszerű repülőgép-szimulátort is elhelyeznek, amin folyamatosan gyakorolhatnak a résztvevők. A repülési órák teljesítésére a győr-péri repülőtéren kerül sor vadonatúj, digitális műszerezettségű repülőgépekkel. A magas színvonalú gyakorlati oktatást rendkívül alapos elméleti ismeretátadás egészíti ki.
„A hallgatók nagy utasszállító repülőket vezetni képes pilóták lesznek, amennyiben a képzést követően sikeresen teljesítik az elméleti és gyakorlati vizsgát a légiközlekedési hatóság akkreditált vizsgarendszerében. Mi ehhez minden tudást és feltételt maximálisan biztosítunk számukra. Az általunk kibocsátott oklevél és a légügyi hatóság által kiállított CPL szakszolgálati engedély így lehetővé teszi a végzetteknek, hogy el tudjanak helyezkedni ebben a rendkívül keresett és jól jövedelmező hivatásban” – fejtette ki dr. Kovács Zsolt, a Széchenyi István Egyetem általános és oktatási elnökhelyettese.
A magyar érdeklődők a következő honlapokon kaphatnak további információkat a képzésről:
Jelentkezési határidő a magyar jelentkezők számára: 2025. január 6.
A nemzetközi hallgatók az alábbi oldalakon olvashatnak bővebb információkat a képzésről:
A nemzetközi hallgatók a következő linkeken jelentkezhetnek a képzésre:
A jelentkezési határidő a nemzetközi önköltséges jelentkezők számára:
2024. szeptember 15. az Európai Unión kívüli jelentkezők számára;
2024. október 28. az Európai Unióból érkező jelentkezők számára.