Parkolóház épül az egyetemnél

(forrás: Sudár Ágnes, www.kisalfold.hu, 2009 03. 10.)

Győr - A Széchenyi István Egyetem parkolóépület terveinek elkészítésére írt ki a közelmúltban pályázatot. A győztes terv megszületett, az építés várhatóan az idén megkezdődik. A több száz helyes, többemeletes parkolót korlátozott számban külsősök is használhatják.
Ismert tény, hogy a győri önkormányzat Révfalut és Szigetet összekötő új (Mosoni-Duna) híd megépítését tervezi a Széchenyi-egyetem szomszédságában, részben érintve a campushoz tartozó ingatlant is. Már most számolni lehet azzal, hogy az új híd megépítése miatt lényegesen megnő a közúti forgalom: az egyetem éppen ezért parkolóház megépítését szorgalmazta, de további zöldterületek igénybevétele nélkül – tájékoztatott Lipi László, az egyetem főmérnöke.

A campus meghívásos pályázaton kívánta kijelölni azt a tervet, amely alapján megépítik a parkolóházat. A beérkezett három munka mindegyike megfelelt a kiírás feltételeinek, végül az alábbi szempontok alapján minősítették a pályaműveket: a parkolóház formája illeszkedjen a meglévő környező épületekhez, hatékony legyen az üzemeltetése; tartsa meg a meglévő épületek értékeit, egészítse ki azokat új elemekkel és legyen lehetőség a továbbépítésre. Szempont volt továbbá a jármű- és gyalogosforgalom felületeinek szakszerű kialakítása, az akadálymentes közlekedés biztosítása és a komplex megoldás bemutatása.
 
Az egyetem által felkért szakmai bírálók előnyösebb megoldásként értékelték – a hatékonyság szempontjából – azokat a pályaműveket, amelyek parkolólemezt (nyitott parkolóépületet) terveztek és nem „klasszikus" parkolóházat.

Díjazták azokat az elképzeléseket is, amelyek nem takarnak le sokat a meglévő épületekből, illetve amelyek több zöldfelület megőrzésére törekednek.

Nagyon fontos szempont volt végül a Mosoni-Duna töltésének, partjának, az új híd rálátást biztosító magasságának és az egyetem meglévő épületegyüttesének harmonikus együttélése. ó A bírálók elfogadták, hogy a parkolókat két helyen alakítsák ki, az előbb említett szempontok miatt. A parkolóépület ugyanis így illeszkedik a legjobban a meglévő szárnyhoz (ezt a látványképet láthatják az oldalon), s a meglévő Duna-kapcsolat pedig egy másik parkolóval őrizhető meg leginkább. 
Az egyetem elképzelései szerint nagy részét az oktatók és a hallgatók használhatják speciális beléptetőkártyával, csippel; korlátozott számban viszont külsősök is, akiknek fizetni kell a parkolásért.

Az értékelés szerint az első díjas dr. Bodrossy Attila építészmérnök pályázata lett, a második díjat Tutervai Mátyás építészmérnök pályázata kapta. Az építés a szükséges engedélyek beszerzése, a közbeszerzési eljárás után az év második felében indulhat el, ha minden az ütemterv szerint alakul. A kiviteli tervek elkészülte előtt nincs még pontos számadat arról, hány parkolóhelyet alakítanak ki, nagyjából persze már sejthető: több száz autó fér majd el a szinteken.

Az egyetem elképzelései szerint nagy részét az oktatók és a hallgatók használhatják – speciális beléptetőkártyával vagy csippel; korlátozott számban viszont külsősök is, akiknek fizetni kell a parkolásért. A bírálók elfogadták, hogy a parkolókat két helyen alakítsák ki: a parkolóépület így illeszkedik a legjobban a meglévő szárnyhoz a nyertes terv szerint.

Események

Nyári ügyeleti rend 2017. július 27. 00:00 - 2017. augusztus 20. 23:00
Munkaszüneti nap 2017. augusztus 20. 00:00 - 23:55
Áramszünet Mosonmagyaróváron 2017. augusztus 22. 08:00 - 12:00
Áramszünet Mosonmagyaróváron 2017. augusztus 22. 14:00 - 18:00